در کشورهایی که بسیار بیشتر از شیعیان جمهوری آذربایجان بر شیعیان آنها فشار وارد شده و سرکوب شدیدتری اعمال شده است، «جبهه مقاومت» شکل گرفته است، اما در جمهوری آذربایجان «مقاومت» شکل نگرفت.

گروه بین الملل: در حالی که در جهان اسلام، در کشورهای بسیار پایین تر از جمهوری آذربایجان خواه از نظر سواد و خواه توان اقتصادی و خواه از نظر آزادی های اجتماعی، «جبهه مقاومت» شکل گرفته است، در جمهوری آذربایجان «مقاومت» شکل نگرفت.  حال آنکه ، در کشورهایی که «مقاومت» در آنها شکل گرفته است، بسیار بیشتر از شیعیان جمهوری آذربایجان بر شیعیان آن کشورها فشار وارد شده و سرکوب شدیدتری اعمال شده است. امام خامنه ای در یکی از سخنان خود تاکید کرده است که یکی از عوامل اصلی فروپاشی شوروی ، ملت مسلمان جمهوری آذربایجان بوده است. دین و ایمان این ملت باعث شد که بزرگترین امپراطوری جهان سرنگون شود. پس چرا این ایمان که قدرت براندازی بزرگترین امپراطوری دنیا را دارد، امکان شکل دادن به مقاومت را به ما نداد؟! چرا در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای مسلمان، “جبهه مقاومت” شکل نگرفته است؟  چه کسانی مانع این شدند؟

کدام مسئولان در حالی که وظیفه شان شکل دادن به «مقاومت» بوده است، به ملت ما فقط «نماز خواندن» و «سینه زنی» را یاد دادند؟

رهبر عزیزمان سی سال قبل فرموده بود که برای مردم جمهوری آذربایجان برنامه تبلیغات دینی ابتدایی لازم نیست، برای آنها برنامه عمیق داشته باشید! اما، اکنون که سال ۲۰۲۲ است، هنوز هم به ملت ما  احکام وضو و غسل آموزش داده می‌شود!

در حالی که رهبر عزیزمان گفته بود که این مردم می توانند حکومت اسلامی برقرار کنند، کدام بازی ها  با ملت عزیز ما شد که اکنون عبارت “حکومت اسلامی” برای یک شخص آذربایجانی تعجب آور و بعضا هم خنده دار است؟!! حتی دینداران کشورمان نیز نمی توانند به  امکان برقراری حکومت اسلامی در آینده نزدیک و حتی در آینده دور  باور داشته باشند!

چرا در چهار گوشه جمهوری آذربایجان، پرچم اسراییل نصب می‌شود، اما شیعیان توان نصب پرچم امام حسین (ع) را ندارند؟
چرا در چهار گوشه جمهوری آذربایجان، پرچم اسراییل نصب می‌شود، اما شیعیان توان نصب پرچم امام حسین (ع) را ندارند؟

ببینید ملتی که ظرفیت برقراری حکومت اسلامی را دارد، به چه وضعی دچار شده است که حتی در حیاط خانه خود نمی تواند پرچم امام حسین (ع) را  نصب کند، اما در چهار گوشه کشورش ، پرچم اسراییل صهیونیست که دشمن خداوند است، نصب شده است.

در حالی که حتی در کشورهایی که شیعیان در آنها در اقلیت هستند، راهپیمایی های عاشورایی برگزار می شود، در کشور ما که دومین کشور شیعه دنیاست، راهپیمایی عاشورا ممنوع است! آیا فاجعه ای بزرگتر از این می تواند وجود داشته باشد که طی ۳۰ سال اخیر فقط پس رفت کرده ایم؟!

در حالی که شیعیان دنیا بخاطر «جبهه مقاومت» در کشورشان افتخار می کنند و در حالیکه یمن به انصارالله خود، عراق به حشدالشعبی خود و لبنان با حزب الله افتخار می کنند،  تنها مایه افتخار ما شیعیان جمهوری آذربایجان، نایل شدن یکی از ما شیعیان (حاج شاهین حسنلی، امام جماعت مسجد مشهدی داداش باکو) به “شرف” عکس گرفتن همراه با ژنرال ذاکر حسن اف (وزیر دفاع جمهوری آذربایجان) بخاطر خدمتگزاری هایش  به دربار علی اف است! بالاترین قله سیاسی که ما شیعیان جمهوری آذربایجان طی ۳۰ سال اخیر آن را فتح کرده ایم، فقط همین بوده است!

حال آنکه ما در سال های دهه ۱۹۹۰ دارای چنان قدرت و نیرو بودیم که رهبر عزیزمان گفته بود اگر برای اینها مشکل ایجاد نشود، می توانند کشور اسلامی ایجاد کنند.

در حالی که از نظر سواد و جمعیت، ما شیعیان در این کشور همواره در اکثریت بوده ایم، چرا به این روز افتادیم که از میان ما فقط یک نفر را (حاج شاهین حسنلی را) مقامات دولتی در کنار خود می گردانند و به کشورهای دیگر این پیام را ارسال می کنند که در کشور ما “دین هم وجود دارد!” و همین شخص نیز بطور دائم مسلمانان را از تاسیس دولت اسلامی پرهیز می دهد و از “نظام سکولار” تمجید می کند و مردم را به رای دادن به “فرمانده عالی” (الهام علی اف) فرامی خواند و توصیه می کند که با او مخالفتی نشود و کسانی را که با او مخالفت می کنند، با انگ تروریست و خائن به وطن تحقیر می کند! چه کسانی در شکل گیری این وضعیت مقصر هستند؟

چه کسانی بخاطر تجارت و داد و ستد با حکومت کنونی جمهوری آذربایجان، اسلام را قربانی کرده اند و ملت ما را به بدبختی سوق داده اند؟

چه کسانی هستند که کوچکترین حرکت و جرقه ای را در میان مومنان جمهوری آذربایجان، تحت عنوان تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف ، مجبور به سکوت می کنند و میدان را در دست خود نگه می دارند؟ آیا وقت آن نرسیده است که به ۳۰ سال خیانت خود اعتراف کنند و اصلاح شوند و راه درست را برگزینند؟

منبع: کانال یوتیوبی “یاغلی خبر” (خبر چرب)

  • نویسنده : گروه بین الملل آذرپژوه
  • منبع خبر : آذرپژوه